Uczymy latać nie tylko w Polsce ale również podróżując po całym świecie, zarówno w ramach Projektu Phoenix jak poza nim.

Możesz wykupić u nas dowolną ilość godzin pracy z instruktorem, lub zapisać się na kurs z pełnym zakresem szkolenia. Jego program każdorazowo dostosujemy do Twoich indywidualnych predyspozycji i potrzeb.

Poza nauką indywidualną szkolimy także grupowo, w systemie stacjonarnym oraz wyjazdowym. Nauczymy Cię latać tam gdzie mieszkasz, zabierzemy w góry, na nadmorskie kify i na lotniska.

Zapewniamy kompletny sprzęt potrzebny do wszystkich etapów szkolenia, począwszy od latania swobodnego, poprzez latanie na żaglu i w termice, po latanie silnikowe i na wózkach.

Od kilku lat, kiedy pojawiły się wózki motoparalotniowe, latanie stało się dostępne dla wielu osób, które mają różnego rodzaju dolegliwości zdrowotne.Masz nadwagę, problemy z nogami, kręgosłupem, lub inne dolegliwości wpływające na Twoja sprawność fizyczną – nie martw się, to nie przeszkadza by cieszyć się lataniem.

I co najważniejsze – motoparalotniarstwo jest najtańszą formą latania, umożliwiającą spędzenie kilku godzin w powietrzu praktycznie codziennie, 
w niesamowicie ekscytujący i odmienny od każdego innego latania sposób. 

Niewielkie prędkości z którymi możesz lecieć, pozwolą Ci śledzić z powietrza uciekające zwierzęta lub lecieć razem z ptakami. Możesz oglądać świat zarówno z kilku kilometrów jaki i – co dużo bardziej ciekawe – lecąc kilka metrów nad ziemią, wszędzie tam gdzie zapragniesz - między drzewami, pagórkami, lub tuż nad wodą, schowany w korycie rzeki.

Nauka nie jest trudna, jej koszt może nawet zamknąć się w kilkuset złotych, 
a doznania z prawdziwie wolnego latania są nieporównywalne do niczego innego.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania czy wątpliwości 

napisz

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

nauka


JAK TO DZIAŁA

Aby nauczyć się latać na paralotni czy motoparalotni wystarczy kilka dni. Jest to naprawdę najprostsze latanie. By jednak w pełni cieszyć się jego urokami nie robiąc sobie przy tym krzywdy, musisz dowiedzieć się i zrozumieć co może spotkać Cię w powietrzu oraz opanować jego podstawy.

Do startu wystarczy zaledwie kilka metrów czystej przestrzeni,niewielka łąka, 
a przy odrobinie wprawy może to być każda polna droga. Po krótkim rozbiegu, paralotnia podczepiona do wózka w którym siedzi pilot napełnia się powietrzem 
i usztywnia. Oderwanie od ziemi następuje po kilkunastu metrach, kiedy wytworzona zostaje odpowiednia siła nośna. 

STARTOWANIE - zobacz galerie zdjęć!


Wylądować możesz praktycznie wszędzie , a niewielka prędkość i opadanie pozwoli Ci bezpiecznie usiąść prawie w każdych warunkach, nawet jeśli są to drzewa lub woda.

LĄDOWANIE - zobacz galerie zdjęć!

Skręcanie paralotnią odbywa się poprzez zaciąganie trzymanych w dłoniach linek sterowniczych, a siła wznoszenia zależy umiejętności poruszania się w prądach powietrznych oraz od nacisku na manetkę gazu.

Prędkość z jaką porusza się paralotnia waha się od 20 do 60km/h i średnio wynosi 35km/h. Oczywiście prędkość wobec ziemi zależy od prędkości wiatru,
a więc od tego czy lecimy z wiatrem czy pod wiatr.

Opadanie w wypadku wyłączenia silnika jest bardzo nieznaczne i waha się od 1 do 2 m/s. Przy lądowaniu zarówno z włączonym jak i wyłączonym silnikiem możesz wyhamować paralotnię tak, by dobieg na ziemi wynosił zaledwie kilka metrów lub nawet zredukować go do zera.

Dzięki temu możesz wylądować bardzo dokładnie w zaplanowanym punkcie, lub też praktycznie w każdym terenie przygodnym.

Od kilku lat, kiedy pojawiły się wózki paralotniowe, okazało się że uroki latania są również możliwe dla wielu osób niesprawnych fizycznie. Motoparalotniarstwo nie wymaga ani specjalnych warunków fizycznych ani terenowych, a nauka latania jest łatwiejsza niż nauka jazdy samochodem.

jakToDziala


JAK ZACZĄĆ

Przede wszystkim nie kupuj samodzielnie żadnego sprzętu latającego, przynajmniej tak długo jak długo nie potrafisz określić w jakim jest stanie, jakiej jest klasy i do czego będzie Ci potrzebny. Zwłaszcza jeśli nie umiesz jeszcze latać. Musisz uwzględnić odpowiedni przedział wagowy /zwłaszcza jeśli chcesz latać z silnikiem lub na wózku/, charakter i rodzaj sprzętu /od szkolnego po wyczynowy/, jego parametry i zużycie, oraz wiele innych cech które wpłyną na Twoje bezpieczeństwo w powietrzu. Instruktorzy bezpłatnie doradzą Ci co będzie odpowiednie do Twoich potrzeb, umiejętności i predyspozycji. Jeśli jednak uparłeś się by samodzielnie kupić sobie swój pierwszy samolot, zasięgnij opinii kogokolwiek, kto choć trochę zna się na sztuce latania.

Jeśli masz już własna paralotnię i silnik, lecz nigdy wcześniej nie latałeś, nie rozpoczynaj samodzielnych prób! Bez choćby odrobiny wiedzy z zakresu eksploatacji, zasad pilotażu, meteorologii i aerodynamiki może spotkać Cię wiele nieprzyjemnych niespodzianek. Czasy pionierskie w lotnictwie już dawno minęły i nie musisz na własnej skórze w dotkliwy sposób odkrywać jak bardzo jest ona delikatna.

Krótkie i kompetentne szkolenie, nie tylko uchroni Cię od ewentualnych wypadków, czy kosztów naprawy sprzętu, ale sprawi, że nie nabędziesz złych nawyków. Wiedza i umiejętności zdobyte w szkole paralotniowej, bez narażania Cię na niepotrzebne ryzyko sprawią, że będziesz świadom swojego zachowania w powietrzu, a Twoje latanie będzie bezpieczne zarówno dla Ciebie jak i dla innych.

A jeśli któraś ze szkół wzbudzi Twoje wątpliwości, znajdź inną, porównaj ich oferty 
i kompetencje, - to Ty decydujesz o swoim komforcie i bezpieczeństwie.

jakZaczac


 

 


Cudowne Wyprawy ! Kilka z ciekawszych naszych wypraw....